Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
KROMĚŘÍŽ – NÁBŘEŽÍ ŘEKY MORAVY A MĚSTSKÁ NÁDRAŽÍ
Kvietková, Veronika ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Zámerom urbanistického návrhu je vyriešiť dopravné problémy územia a návrh nových objektov areálu Hlavného nádražia, s programom doprovodných funkcií spojených s využitím vodného prvku rieky Moravy. Návrh zahrňuje spojenie vlakového a autobusového nádraží do jednej samostatnej budovy nachádzajúcej sa historickej vlakovej stanici. V návrhu je rekonštruovaná dominantná nádražná budova, a navrhnuté nové rozvíjajúce sa budovy na jej obe strany. Výškovo a aj jemným predsadením dopredu oproti novo navrhovaným budovám je vyzdvihovaná jej dominantnosť a dôležitosť. V jej blízkosti sa nachádza navrhnutá modulová tržnica, múzeum vláčikov a kaviareň.
Systém pro zabránění vstupu do prostor nástupišť neoprávněným osobám
Jílek, Michal ; Říha, Kamil (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zatím neexistujícího bezpečnostního systému pro zabezpečení nádraží před neoprávněnými osobami, což přinese zvýšení úrovně a kvality cestování pro cestující. Systém využívá počítačového vidění a software vyvinutý v C++ s knihovnou OpenCV. Praktická část popisuje vývoj detektoru jízdenek, srovnání se vzorem a ověřením platnosti jízdenky pomocí OCR.
Rekonstrukce železniční stanice Opatov
Živný, David ; Rotschein, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout rekonstrukci žst. Opatov včetně přilehlých částí mezistaničních úseků. V návrhu je třeba odstranit rychlostní omezení průjezdu stanicí a dosažení průběžné rychlosti 160 km/h alespoň pro rychlostní profily V150 a Vk. Další cíle jsou prodloužení kolejí ve stanici pro vlaky délky 740 m, zřízení nástupišť umožňující bezbariérový přístup a náhrada železničního přejezdu v km 234,997 mimoúrovňovým křížením. Součástí práce je obnova železničního svršku a spodku dle platných norem a předpisů, zřízení jeho odvodnění a výkaz výměr.
Systém pro zabránění vstupu do prostor nástupišť neoprávněným osobám
Jílek, Michal ; Říha, Kamil (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zatím neexistujícího bezpečnostního systému pro zabezpečení nádraží před neoprávněnými osobami, což přinese zvýšení úrovně a kvality cestování pro cestující. Systém využívá počítačového vidění a software vyvinutý v C++ s knihovnou OpenCV. Praktická část popisuje vývoj detektoru jízdenek, srovnání se vzorem a ověřením platnosti jízdenky pomocí OCR.
KROMĚŘÍŽ – NÁBŘEŽÍ ŘEKY MORAVY A MĚSTSKÁ NÁDRAŽÍ
Kvietková, Veronika ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Zámerom urbanistického návrhu je vyriešiť dopravné problémy územia a návrh nových objektov areálu Hlavného nádražia, s programom doprovodných funkcií spojených s využitím vodného prvku rieky Moravy. Návrh zahrňuje spojenie vlakového a autobusového nádraží do jednej samostatnej budovy nachádzajúcej sa historickej vlakovej stanici. V návrhu je rekonštruovaná dominantná nádražná budova, a navrhnuté nové rozvíjajúce sa budovy na jej obe strany. Výškovo a aj jemným predsadením dopredu oproti novo navrhovaným budovám je vyzdvihovaná jej dominantnosť a dôležitosť. V jej blízkosti sa nachádza navrhnutá modulová tržnica, múzeum vláčikov a kaviareň.
The development trend of railway stations
Dubeňová, Ľubica
Dating back to the 1830s, railways were developed in Britain. The history of railway stations began with a transit station in which the reception area and the hall were separate buildings. This division of stations into two buildings, of which one is primarily representative and the other serves for engineering purposes remained the only architectural option for a long time and has not disappeared to this day. Soon after, they became a major mode of public transportation in many places across the world and served communities. Passenger stations became a new building type and gateways to rail lines connecting cities. Railway stations entered a new age again in the late 20th century after the introduction of high-speed trains. As evident mostly in Europe (and of course China), many new stations were built, and the old ones were renovated to efficiently serve the system. Once different transportation modes were unconnected, but today the trend is towards an integrated system. Many railway stations form an interchange between modes of transportation that may include buses, air services, metros, taxi, private cars, and so forth. Therefore the intermodal concept reflects a new form of service. In addition to serving intercity rail lines, the concept emphasizes linkages to other transportation systems, the expansion of service across borders, and rail networks linking cities and their suburbs. As a consequence, new forms of station type are required. International, airport, and metro or light rail stations represent different types emerging as distinctive building patterns for railway stations impacted by the intermodal concept.
Strategie rozvoje železniční a související cyklistické dopravy
Sdružení pro rozvoj kolejové dopravy ; Zeman, Jan ; Robeš, Martin
Studie obsahuje metodologii - efektivnost modernizace železniční dopravy‚ data použitá ke kalkulacím ekonomické efektivnosti jednotlivých rozvojových projektů tratí v ČR‚ základní prvky strategie. Popis tratí včetně železničních zastávek s návrhem optimalizace. Železnice a cyklistická doprava.
Optimalizace prodeje jízdních dokladů v železniční stanici Praha hlavní nádraží
Kuběnová, Eva ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Prokop, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá prodejem jízdních dokladů v železniční stanici Praha hlavní nádraží. Jejím cílem je podat konkrétní rady a doporučení k zefektivnění prodeje jízdních dokladů na základě analýz poskytnutých dat. Řeší vyhodnocení objemu prodaných jízdních dokladů v daném časovém úseku s přihlédnutím k počtu otevřených pokladen a spolu s analýzou vytížení distribučních kanálů tak tvoří podklad pro utvoření závěrů. Hlavním nástrojem analýzy dat byl využit nástroj MS Excel, za jehož pomoci byly vytvořeny přehledné grafy a tabulky, které byly základem pro závěrečná doporučení. Předpokladem pro kvalitní doporučení je znalost platné legislativy, především pracovně právních vztahů, které jsou uváděny v teoretické části. Hlavním výstupem diplomové práce je úprava a optimalizace stávajícího systému odbavení cestujících v ČD Centru v železniční stanici Praha hlavní nádraží.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.